Gemakkelijk verhuizen doe je zo!

Verhuizen is een vak apart, niet iedereen heeft de kneepjes van het vak ter beschikking en daarom kan verhuizen voor sommigen een heel gedoe zijn. Vaak weten mensen ook niet wat er nu eigenlijk allemaal bij verhuizen komt kijken. Dit kan erg veel stress met zich meebrengen en voor velen is dit dus niet echt een dag om naar huis te kijken terwijl men vaak wel blij is naar een nieuwe woning te verhuizen.

Op tijd beginnen

Het is bij verhuizen vaak het makkelijkste om ruim op tijd te beginnen. Wanneer je op tijd begint met inpakken kun je dit bijvoorbeeld kamer voor kamer doen terwijl je op het laatst maar alles wat je tegenkomt in dozen stopt. Dit is trouwens ook veel handiger voor het uitpakken want dan kun je beter inschatten welke doos je waar uit kunt pakken.

Verhuisdozen

Zorg er voor dat je goede dozen gebruikt bij het verhuizen. Vaak kun je bij een goed verhuisbedrijf ook vragen om dozen, hier betaal je dan statiegeld en/of huur voor. Niet alle dozen zijn goed te gebruiken als verhuisdozen, echte verhuisdozen kunnen flink wat gewicht aan. Tijdens de voorbereiding op de verhuizing is het handig om de verhuisdozen te labelen zodat je aan de buitenkant kunt zien wat er in de dozen zit. Zorg er voor dat je etiketten gebruikt welke je gemakkelijk kunt verwijderen.

Belangrijke spullen

Zorg er voor dat je diverse belangrijke spullen tijdens het verhuizen, denk bijvoorbeeld aan papieren van de verzekering, inschrijvingsbewijzen, noodnummers, sleutels van zowel het nieuwe als het oude huis en identiteitsbewijzen.  Op die manier heb je alles bij de hand indien er iets gebeurd en hoef je niet in alle verhuisdozen te gaan zoeken voor je deze informatie gevonden hebt.